* MY FOLLOWER *

Home » tutorial bila pendrive masuk virus.

tutorial bila pendrive masuk virus.

-assalamualaikum-

salam 1 malaysia,salam 1 blogger..

fuh. agak lama tidak mengupdate belog.
aku agak sibuk kebelakangan ini. yela dah start semester baru.
sekarang sudah semester 5. lagi 2 semester untuk aku menamatkan pengajian aku di kolej MASA.
banyak yang berubah. dah tak sama macam dulu.
bukan aku nak cerita pasal kolej aku. ahh,takde masa la. HAHA.

HAHA. tape-tape. korang dh tgk transfomers.? mmg best weh. tak tengok kt wayang pon. beli CD suda. puas hati. HAHA.
aku dapat 2 figura transformers. bumblebee dgn optimus prime.
mesti dengar macam budak-budak kan. HAHA. aku memang budak-budak lagi laa.
saja menambahkan gadget-gedget yang aku ada sekarang ni.


takde ape-ape yang ak nak kongsikan kt korang sume pada entry kali nih.
erm.  oke. sini aku nak ajarkan korang sedikit pasal pendrive bila dah masuk virus then jadi shortcut.
yelakan untuk memudahkan korang. 
sesetengah orang tiap kali masuk yer virus dalam pendrive..
cepat-cepat je nak padam. mana tahu ada assignment penting ke.
korang rajin ke nak buat smula dari awal sampai habis.
so ekot la apa yang aku nak ajarkan kat korang nih.


mula-mula korang masok kt CMD atau command prom.
lepas tuh korang taip nih.
attrib -h -r -s /s /d (nama folder pendrive korang g ke h ke.) g:\*.*
pastikan masuk pendrive terlebih dahulu.
kalau pendrive uh dibaca dengan folder G taip macam ini okay.!
attrib -h -r -s /s /d g:\*.*


so,kalu tak paham boleh tanya la.
sebab aku tak pandai nak explain mengexplain nih.
HAHA. hanya itu yang dapat aku kongsikan.
...


assalamualaikum..
terima kasih kerana membaca , datang lagi ya . komen jangan lupa ;)

5 comments:

  1. mmg xbrape fhm sgt r bro...huhu...

    ReplyDelete
  2. kalau sediakan tutorial bergambar lg bagus..senang faham

    ReplyDelete
  3. nice info.,sediakan gmbar lebih mudah utk difahami.,^^
    just opinion,.but pape pon, thnks.,

    -salam dari 'Alahai'~

    ReplyDelete
  4. boleh try terima kasih selamat cikit pendrive dari asyik masuk virus.

    ReplyDelete
  5. tk pham jugak la.adeh.boleh tolong terangkan lg tak secara detail kat eena. kalau boleh terang kat web eena or msj fb. thanx :)

    ReplyDelete