* MY FOLLOWER *

Home » pahit itu ubat ? yeke ?

pahit itu ubat ? yeke ?

-assalamualaikum-

salam 1 malaysia salam 1 blogger .
tak pernah pong MSD nampak orang komeng - komeng entry MSD ada jawab salam dulu .
takpe lah , MSD jawab kan untuk korang yer .
-waalaikum'mussalam-
haaa , baru betol . kan .

okay , berbalik semula kepada kamus dewan bahasa dan pustaka tadi muka surat 243 , line yang ke 5 .
okay . " pahit itu ubat , ubat itu pahit . " ishk . memana jep .
korang faham tak ? amik SPM kertas bahasa melayu kan . HAHA
orang selalu cakap kalau tang pahit je ubat , asal ubat je pahit .
aisehh man . sampai kan orang dah besar pong takut nak makan ubat .
pahit sesangat-sangat ke ubat tuh ? mengarot lah korang ni .
bukan nye nak kena kekoh - kekoh (kekoh maksudnya gigit in loghat terengganu) .

alaa , buad macam biskut OREO jep . putar , jilat celup .
kalau ubat , putar penutup atau buka penutup ubat , jilat agak - agak pahit , buang terus . HAHA .

motifnya kat sini , saje - saje je nak bagitahu . tak perlu takot makan ubat .
cara MSD makan ubat letak je agak - agak kat betol - betol kat anak tekak tuh . then amik air terus telan .
tak perlu risau akan pahitnyaa itu . korang takkan rasa pahitnya itu . 

terai la buat . kalau korang tak suka makan ubat pahit - pahit makan je ubat budak - budak .
kebanyankannya ubat budak - budak kan manis . so , kita dah dewasa kena makan ubat yang pahit .
kalau nak jugak ubat yang manis , 
ambil kan 3 sudu gula bersamaan sedikit air ,
diletak kan kedalam periuk .
panas kan api dalam 5minit . masukkan bahan - bahan tadi ke dalam periuk .
setelah gula cair , masukkan ubat tadi ke dalam . 
rendam ekot kemahuan kamu .
esokk lusa kena kencing manis , potong kaki ,potong tangan , mampus .! HAHA .
MSD tak tanggung .

sebenarnya MSD nak cerita pasal LINTAH .
yela kan LINTAH orang cakap molek untuk diri kita sebab BINATANG tuh isap darah kotor dalam badan .
aisehh , memang la bagus , korang penah try tak ?
MSD nak terai berjanggut sampai ke lutut la jawab nyea . 
uiiihhh , dah la LINTAH tuh lembik , mak aihh . tak sanggup den . 
baik suroh nyamok je isap darah , agak - agak nyamuk tuh isap banyak sangat pukul je sampai MATI .
HAHA .~

segala yang ditulis adalah rekaan semata - mata . jangan tiru mana - mana aksi di rumah yaa .
MSD bosan , jadi la entry mengarut ni . =)

-assalamualaikum-

#notakaki1#
- entah pape laa entry kali nih , tak masuk akal langsung . HAHA -

#notakaki2#
- saje nak melawak dengan korang - korang , masalahnye lawak ke ? HAHA -


terima kasih kerana membaca , datang lagi ya . komen jangan lupa ;)

6 comments:

  1. Waalaikumussalam..

    xtaw nk ckp kelaka ke x..
    tapi tersenyum tuh ada la :)

    ReplyDelete
  2. ahaha..kerepek apa yg ko tak pernah makan..? kerepek rasa penampar penah makan tak.

    ReplyDelete