* MY FOLLOWER *

Home » hoo . peteh ganu peteh . !

hoo . peteh ganu peteh . !

-assalamualaikum-
salam 1 malaysia salam 1 blogger ..
sori kali nih aku banyak gunakan loghat terengganu dalam penulisan aku .
harap siapa - siapa yang baca faham la yor .

  bendere mende or ?
napok macang bendere terengganu . ke guane ?
yedoh ar tuu . bakpe pulok dok dalang blog aku eh .

okay - okay .
ari nih kang perlawanang bola negeri ganu lawang denga negeri 9 .
sape - sape dok tengok bola memang dok tahu ar sape yer lawang sape . 
tapi aku rase orang tengok blake bola dok kang dok tengok . 

dikesempatang ni aku (HAHA. macam pengumuman raya pulak)
harap - harap ganu menang ar kali nih .
guane - guane pong kene menang gok ganu .
(doh bakpe pulok nok ganu menang <--- style mat saje dalam bini - bini ku gengster) HAHA .
aku anok ganu , tapi dok jati sangat ar sebab aku menetap di kuatang . tapi percakapang boleh lagi ar .
HAHA . biar aku jati ke dok janji aku sokong ganu . buleh ?

dok sabo ase nok tunggu bola malang kekgi . 
gerenti pecoh abih ar rumoh aku . ramai sangat peminat bola ekpong 1 family kot .
HAHA . mesti best , hok mane -  mane nok join denga family aku tengok bola buleh ar mari dumohh .
makang sekuk - sekuk tawa(biskut tawar) cicoh denga air tea panas .
HAHA .

kalu kelatang lawang , terengganu lawang abihh . 
perang abih ar . ye ar mok aku kelatang doh bapak aku ganu .
tapi dok ar sapa nok gusti - gusti . HAHA .
orang kabo , jerit - jerit gitu ar bese ar orang tengok bola guane .
mok aku ar orang paling bising tengok bolaa . dia sokong blake alek - alek pantai timor eh .
tapi kalu alek pahang lawang dok tengok doh bola . layang cite laing .
HAHA . dok support . dok beh . 
mitok maaf banyok ar .

tuh ar sedikit sebanyok cerite aku or .
hok mane peminat ganu share - share ar info . 
nok tahu jugok hok mane peminat - peminat ganu buleh sorok skali .

#notakaki 1 #
- sori kalau ada loghat aku tercampuk aduk dengan loghat kelantan atau apa . aku tak pro sangat , kalau ade salah silap harap maaf . lagipun aku selalu guna loghat kelantan , utara dengan selangor jep . sorry ya . yang penting ganu menang . peteh ganu petehh .! yeaa, semangattt tuh yang kita nak . haiiyaa . nge# -

#notakaki 2 #
- yang mana peminat- peminat negeri terengganu tuh bawa diri tempat orang tuh elok - elok dan jangan burukkan negeri terengganu okay . tunjukkan contoh yang baik pada yang lain . kita sokong betol - betol pastikan terengganu bawak balik piala malam nih . okay . !  peteh ganu peteh , peteh ganu peteh . -

wahh , semangat deh aku . HAHA . 
sekali sekala takpe la kan kan kan . 
HAHA . 
-assalamualaikum-

terima kasih kerana membaca , datang lagi ya . komen jangan lupa ;)

0 0 dah komen dahhh .:

Post a Comment